tattoos

Thursday, December 1, 2005

That '70s show

Fyran ska sluta sända That '70s show, upplyste Trams mig om idag, och jag fick en chock. Va!? Varför det, är serien slut snart eller? Vad ska de ersätta den med då? Så kan de inte hålla på, det går jag inte med på!

Visserligen har serien blivit sämre och sämre på senaste tiden, det är mest sexsexsex och dåliga skämt om det ämnet. Jag vill inte vara dryg, men jag har hört så mycket sexskämt att det helt enkelt ska vara riktigt kul för att jag ska uppskatta. Ett avsnitt om onani är liksom rätt lamt...

Men det kan ju inte sluta gå för det! Jag vill ju fortfarande titta, och även om jag hellre ser Vänner eller Will & Grace, så kan de inte bara ta bort den! Dessutom slutade dagens avsnitt så otroligt dåligt, no way att Eric överger Donna dagen innan de ska gifta sig. Det tror jag inte på. Ååhhh...

Whatever, julkalendern började ju idag, men jag orkade inte se den, även om jag hade hunnit. Min lillasyster såg den, och det lät på henne som att hon tyckte det var dåligt, så jag tror inte jag missade något. Delarna ligger ute på SVT.se, så jag ska nog kolla på dem rätt snart. Delarna med en kille med en fotboll på huvudet verkar ju inte helt tråkiga.

Okej, idag har jag lovat Zackrid att kolla upp Henrik Schyfferts humor-serie, men jag upptäckte nyss när jag skulle kolla vilken kanal den gick på, att den inte går idag. Den går mitt i natten på lördagar istället, tack så jävla mycket för det SVT.se. *

En annan serie som jag kollade upp i tisdags var Grey's Anatomy, som är femmans nya läkarserie som verkade bra. Den var helt okej, men jag är inget vidare fan av läkarserier, så jag orkade inte se hela. Var mest intresserad av de delarna med en våldtagen kvinna som bet av förövarens penis, men jag hann inte se så mycket om det. Istället såg jag lite Vänner med min bror, följt av Joey.

Joey är en helt okej serie, men eftersom han inte är min favoritkaraktär från Vänner (till skillnad från min bror som älskar honom) så dör jag ju inte om jag missar ett avsnitt. Dessutom gillade jag inte det där med att han skulle bli en känd skådespelare och bo i Hollywood och aldrig mer träffa någon i Vänner-gänget, det känns liksom inte Joey alls.

För övrigt ska TV4.se dö, för det är den sämsta jävla sidan som existerar. Jag hittar aldrig vad jag ska, det är alltid ett tekniskt fel, och så är den ouppdaterad. Försök bara att kolla upp vad det står om That '70s show till exempel (jag läste för övrigt att Threshold visst gick i repris - samma kväll som det sändes).

Nu ska jag nog skriva klart ett avsnitt av mina julkalender, göra lite varm choklad med vispgrädde (som för övrigt är det enda som gäller när man ser på TV den här månaden, mer värme!), och sen ska jag nog pumpa lite Vänner, som min broder hävdar att jag gör. Det går ju att diskutera.

* Upptäckte nu att det visst går ikväll, fast det står inte på deras hemsida. Däremot hävdar DN att de sänder det, så jag får väl lite på tidningen...

Idag ser jag på:
- That '70s show, TV4, 17.05
- Will & Grace, TV4, 17.30
- Vänner, Kanal 5, 18.00, 18.30
- Dokument Humor, TV2, 21.30

P.S. Det här är andra blogginlägget med det namnet, den andra finns på Som en spegelboll :P D.S.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger