tattoos

Friday, December 9, 2005

Dokument Harbor eller Pearl Humor?

(Rubriken är så rolig...)

Såg dokument: humor för första gången igår, det var faktiskt bättre än jag trodde. Visserligen missade jag halva programmet eftersom jag gjorde vispgrädde, men det jag såg var ganska bra. Om jag orkar, och kommer ihåg, ska jag se det nästa vecka, och då kanske jag kan komma med ett djupare uttalande.

Idag såg jag och Zackrid Pearl Harbor också. Den var faktiskt bra, men liiite för lång, och lite för mycket krig i mitten av filmen. När de filmar folk som åker i en cockpit och skjuter på andra människor börjar jag bara tänka på Star Wars, och eftersom de striderna är så mycket bättre (de är i rymden, de slåss med laser!) så blir jag lätt uttråkad.

Tre timmar är för långt för vilken film som helst, förutom möjligtvis The Fellowship of the Ring (lägg märke till att det bara gäller första filmen, och inte The Two Tower eller The Return of the King... Möjligen RotK, möjligen), och eftersom vi fick spola förbi TV4s jävla reklampauser hela tiden blev det ännu mer irriterande. Blä, blä!

Det var Riket idag också, och det var ju helt underbart. Tommy blev hyptnotiserad! "Arg och hungrig? Vilken bra kombination!" - det citatet säger ju allt! Och deras äta-äckliga-saker-tävling var ju bara för rolig, även om jag tycker synd om Tommy som åt fårhuvud och levergryta (nej, nåt äckligare var det), bara för att Jonas skulle misslyckas sen. Fast alla var Lever-tjejens fel (minns inte vad hon heter), hon var verkligen en mes. Skönt att hon åkte hem.

Blev riktigt rädd på slutet också, när Renen nästan blev utskriven. Visserligen gillade jag inte att Markus åkte heller, men Renen hade gjort mig deprimerad. Då hade det stått mellan honom och Lixörn i komma-tillbaka-igen-tävlingen, och efter första utskrivningen så älskar jag Lixörn, och därför måste han vinna det. Synd på Markus, men det är Lixörn for life!

Idag ser/såg jag på:
- Riket, SVT1, 20.00
- Pale Rider, SVT1, 22.00

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger