tattoos

Friday, December 9, 2005

Clint Eastwood

Jag såg en så otroligt bra film alldeles nyss - Pale Rider - heter den, och det är Clint Eastwood som har regisserat, och det är han som spelar en av huvudrollerna, Preacher - Pastorn. Den var bara så braaa, på något vis! Så mysig! Så underbar!

Det är Vilda Västern, ffs! Det är sporrar som klirrar när man går på stövlarna, det är hästar, det är guldgrävare, det är nästan-cowboys, det är hattar, det är riktigt cool aktion, det är pungsparkar, det är misshandel utan blod, det är bara så BRA! Oohhh, yeah. Fy fan!

Den handlar iaf om en hop med guldgrävare som hederligt vaskar fram sitt guld och mår bra, förutom att en ond snubbe vill ta deras mark och förstöra den med massa vatten (hans sätt att vaska guld förstör naturen, men är effektivt) för att få pengar. Men då dyker Clint Eastwood upp som Preacher (men "Preacher, my ass!" som en i filmen kommenterar det så bra), och spöar upp lite folk, gör mystiska saker, och dessutom har massa läkta skotthål i ryggen. Vem är han egentligen? Kan han spöa upp sheriffen Stockburn som den onde snubben - LaHood - hotar med. Och kommer han att bli ihop med den ensamma mamman? Eller kanske med hennes dotter?

Nej, men seriöst, den var bra, jag gillade den. Kanske har jag ärvt lite av min mammas entusiams inför Clint Eastwood (det är hennes favoritskådespelare), men ändå. Hans roll var så häftig, precis så där äg som roller ska vara, såna som man behöver i varje film för att fungera som människa. Så var den.

Jag gillar det här med Vilda Väster. Hattar, cowboys, och sporrar som klirrar när man går. Jäävlar, alltså. Kanske ska man överge det här med fantasy och gå över till Vilda Västern istället? Kanske inte. Ibland är det för jävligt att man inte är en femårig liten kille, då skulle man ha kul. Jag vill ha en häst och en pistol. Pang...

Som det är nu känner jag ett stort behov av att hyra The Good, The Bad, and The Ugly, för den har jag aldrig sett, men jag vill se den. Soundtracket är ju bra. ;) Och Clint Eastwood är ju med. Dessutom känner jag ett starkt behov av att se första och andra Indiana Jones-filmerna för de har jag heller aldrig sett. Vilket är ett klart minus, jag vet, men det har aldrig blivit av. Och vad det har att göra med Clint Eastwood och Vilda Västern? Inte ett skit, men Clintan är ju en rätt gammal skådespelare, och det är ju Harrison Ford också vid det här laget, och han är med i de filmerna. Han är definitivt en av mina favoritskådespelare, sen hans fantastiska insats som Han Solo i Star Wars (which by the way, is the true love of my life).

Dessutom är Harrison ett fint namn, det måste jag döpa mina barn till. Vi diskuterade det innan dramat idag - jag och Johanna - och jag sa att jag ville döpa mina barn efter folk i Sagan om ringen. Det finns t ex en liten kille på två år nånstans i Skärgården som heter Axel Sauron vilket är ett av de coolaste namnen som finns. Så mina barn ska också heta sånt. Typ Harrison Sam eller nåt sånt coolt.

Nej, nu ska jag nog gå och lägga mig, och kanske se ett avsnitt av Vänner också, beror lite på. Fy fan vad skönt det är med fredag, helt seriöst. Och jävlar vad jag svär mycket i det här inlägget, jag ber om ursäkt, men jag är lite exalterad. ^^

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger