tattoos

Wednesday, December 21, 2005

The Day After Tomorrow

Jag och Mamma såg The Day After Tomorrow igår. Vi har tänkt göra det ganska länge, för hon såg halva när hon var sjuk och ville se slutet, och jag hade inte sett den alls. Olyckligtvis har vi haft ett helvete med att kunna spela in den, så det tog längre tid än vi räknat med.

Det var en helt okej film. Själv idén var otroligt bra, och i början gillade jag den väldigt mycket också, nästan för mycket - man började ju bli lite paranoid. Jag skulle i alla fall inte vilja hamna i en ny istid i alla fall, även om det kanske inte var istid i tredje världen.

Men sen var det massa saker som jag störde mig på - till exempel att de sa att det var kallare än vad de spelade på. Om det är så kallt som de sa skulle man till exempel inte ta sig vantarna hela tiden, och det hände ju ju typ konstant. Dessutom såg det så fånigt ut när de hämnade mitt i stormen och blev "jagade" av kylan - påminde lite för mycket om en dålig fantasyfilm av något slag.

En sak gillade jag däremot väldigt mycket: Adrian Lester. En inte särskilt känd skådespelare (blir förvånad om ni hört talas om honom innan), men han spelar huvudrollen i mina favorit-TVserie (förutom Lost, då), nämligen Svindlarna. Han är dessutom en av de få mörkhyade män jag tycker är snygg, och jag har velat se honom spela något annat än Mickey Bricks ganska länge.

Han var faktiskt bra i den här filmen också, men jag gillar honom bättre i Svindlarna - antagligen för att Mickey är en väldigt cool karaktär. Men jag hoppas att jag får se honom i fler filmer, för jag gillar honom, han är bra, som sagt.

Nu ska jag se en annan film, så jag får avsluta lite snabbt. Inte en jättebra film, absolut inget man orkat se på bio, men den funkar om man vill slå ihjäl en tisdagskväll framför TVn med sin mamma, ungefär.

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger