tattoos

Thursday, December 1, 2005

En decemberdröm

Så, nu har jag sett första avsnittet av årets julkalender - En decemberdröm.

Det slog mig att jag skulle kunna ha skrivit den. En kille som har en mamma med världens hemskaste röst, och han hittar anledningen till det i källaren, och det visar sig dessutom ha att göra med varför människor är olyckliga? Jo, jag skulle kunna komma på något sånt.

Anyway, avsnittet. Det var rätt tråkigt, det var mest huvudkaraktärer som introducerade sig själv och sitt liv, och han hade en jättetråkig röst! Visserligen var det kanske tänkt att han skulle vara en korkad lite unge, men ändå. Han kunde ju låtit lite roligare...

De borde köra en repris på Mysteriet på Greveholm istället - DET är en bra julkalender. Den har vi på band hemma, jag skulle lätt kunna tänka mig att se om den, för den var bra. Det var spöken, rymdraketer, oförglömliga citat ("Jag ä ingen plugghäst, jag ä ett oupptäckt geni!"), råbotar, kärlek, äventyr, gömda skatter, biljakter, explosioner...

Ja, för att avrunda lite: typ allt en julkalender kan behöva! Den var bäst! Det är som Vintergatan 5A, som gick som sommarlovsmorgonsprogram ett år - asbra! Innan allt skulle bli så fånigt och barnanpassat... väx upp, ungjävlar... kanske ska sluta aggra nu...

Så det här innebär att jag inte tänker gå upp varje morgon och se julkalendern istället för Vänner som jag brukar, och jag kommer inte heller dissar Vänner på kvällarna för att kunna se det. Men eftersom det bara är en kvart per avsnitt, och man kan se det på internet, och dessutom har jag ju bara sett första delen, så kommer jag kanske följa den ändå.

Det är ju jul, och vad är en jul utan att man kolla på julkalendern?

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger