tattoos

Friday, February 8, 2008

Seinfeld säsong 1 & 2

Jag har alltid undrat varför Seinfeld säsong 1 & 2 bara går att köpa tillsammans. Sen började jag ta mig igenom min brors samling, han är ju komedinörd trots allt (på riktigt, han älskar verkligen komedier, stand-up, osv, inte bara standardgillar), och insåg svaret: säsong 1 består av fem avsnitt. Det är skumt, egentligen. Men det är bra avsnitt.

Aja, en sak som slagit mig är hur snygg DVD-boxen är! Kolla hur skivorna ligger liksom, jag blir lycklig bara av att tänka på det! Det finns säker fler boxar som har så, men jag vill inte minnas att jag sett det innan (Scrubs-boxarna har något liknanade, men inte riktigt) i alla fall. Wow, liksom!

Seinfeld är - i min värld i alla fall - en jävligt underskattad serie också. Jag vet inte varför, jag har alltid uppskattat de få glimtar jag sett på TV (monologen om ex och trollkarlar kan vara den bästa jämförelsen jag hört), men har aldrig tagit mig tid att engagera mig. Det har jag nu, och jag är fast. "Vad handlar det om?" "Nä, ingenting, men det är jävligt bra".

Vore jag lesbisk skulle jag bli ihop med Elaine. Har jag insett. "Did I say that out loud?"

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger