tattoos

Wednesday, February 20, 2008

Lost: Confirmed Dead

Jag hatar inte Lost än. Det är galet, ju. Jag trodde att kanske, kanske, skulle jag hata det här avsnittet och så var vi tillbaka där vi började. Eller nej, där det slutade, men ni förstår vad jag menar.

Det var kanske inte lika bra som förra avsnittet, men å andra sidan hade det varit läskigt om det varit det. Då hade jag slutat kolla direkt, för serien hade gjort mig såå besviken vid minsta lilla felsteg, och ja, ni förstår. Så det är inte en dålig grej.

Som Trams redan sagt - SAWYER. Förutom lilla detaljen med hans känslor för Kate är han ju precis så bad-ass som man vill ha honom. Kanske lite cp att alla säger James plötsligt, men förutom det är han äntligen så att man känner igen honom. Och jag gillar verkligen honom när han är sån (på ett karaktärsmässigt plan, förstås, i verkligheten, som inte har något med det här att göra, skulle jag inte göra det), jag hoppas han fortsätter. Jag vill inte, har aldrig velat, och kommer aldrig vilja att Sawyer gör en Han Solo. Mest för att Kate inte är Leia.

Sayid valde helt fel sida. Allvarligt. Dock känns det inte som att han är en av Oceanic Six, för... jag vet inte, bara en känsla jag har. Tune in next week när jag blivit motbevisad, förstås, men han kan inte - for the sake of all the slashers in the world - lämna Desmond. Och att Desmond inte skulle gått med Locke och dem är helt otänkbart, faktiskt. Då lämnar jag serien (varför var han i så fall inte med i avsnittet? För att sno Chriss teori var han ju såklart så deprimerad över bristen på Sayid att han gick runt och deppade och runkade i djungeln hela avsnittet. Såklart).

Det enda mer värt att kommentera på är nog Locke, men jag tror inte det är nödvändigt. Han är sååå säsong 1 och Locke säsong 1 är bäst. Och det är synd att han inte sköt Ben (just den delen är nog mer Locke säsong 3, I'll admit), men förhoppningsvis - även om det är en dum sak att hoppas på - kanske vi får några svar nu. Självklart ackompanjerade av ett dubbelt så stort antal frågor, men det har vi väl lärt oss att leva med vi det här laget?

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger