tattoos

Thursday, February 21, 2008

Kim Possible säsong 4

Nackdelen med att inte ha sett så mycket Kim Possible på engelska (jag har visserligen de tre första säsongerna samt filmerna på engelska på datorn, men jag har förutom filmerna bara sett ett sånt avsnitt tror jag), är att jag har svårt att ha en objektiv bra åsikt om fjärde säsongen.

Recap: de tre första säsongerna är oslagbara. Jag kan se dem hur många gånger som helst, om det inte vore för att Disney Channel ändrat sin tablå skulle jag nog fortfarande gå upp och äta frukost framför ett avsnittet varje morgon. Det är lätt Disney Channels bästa serie, av många anledningar.

Säsong 4 har en del ändringar. De allmänna är typ det faktum att Ron och Kim är ihop. Seriously, jag gillar inte det - jag tycker inte de är ett bra par. Fast det har en så liten del av varje avsnitt att det känns helt värdo, men det är sånt man får acceptera (anledningen är ju att de blev ihop i sista filmen, och de kan knappast bara göra slut bara för att det fortsätter, så det får gå). Sen har de ändrat introt. Musiken är liiite annorlunda inbillar jag mig, och de har bytt ut en del klipp. BAH.

Nej, jag tror det jag stör mig på är de svenska ändringarna, aka röstutbyten. De har nämligen bytt ut Kims röst! Allvarligt! Den gamla rösten är perfekt, den enda som är bättre är han som har Rons röst (han är kvar iaf, thank god!), och hon som ersätter är... inte alls lika bra (jag tror det är Ellen Fjaestad). Det är något som är fel i tonen på hennes röst. Vilket gör att allt känns fel, även om de flesta andra röster är kvar (men inte alla), så drar det ner på det alldeles för mycket.

Så för att få höra Ashley Tisdale som den nya skurken, och för att slippa störa mig på såna där dumma svenska detaljer, funderar jag på om jag kanske inte ska ge säsong 4 en chans på engelska ändå. Även om det kommer bli en väldigt svårt omställning. Men ja, vad gör man inte för sin favoritserie?

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger