tattoos

Saturday, March 20, 2010

Fortfarande sjuk

Fortfarande sjuk, så jag har fortsatt se massor av film. Vad annars ska man göra liksom?


Robin Hood: Men in tights går uppenbarligen på TV4 Film, och eftersom jag var osäker på om jag sett den eller inte så gjorde jag det. Jag vet fortfarande inte om jag har sett den innan eller inte... men den var rolig! Patrick Stewart som kungen var ganska klockren också.


Efter det spenderade jag rätt mycket tid med att se första säsongen av Cougar Town. Det är en rolig serie faktiskt, fast den börjar bli lite Scrubs tycker jag det känns som. Fast det är kul att det dyker upp massa gästskådisar från Spin City, Scrubs och Vänner. Om än något uttjatat med några av dem som man vet har gästast både Scrubs och den här sen Spin City.


Bride Wars. Vad förväntar man sig av en sån här film? Absolut ingenting, och det är ungefär vad den levererar. Nej, jag skojade bara, den var ganska okej trots allt. Jag tyckte till och med Anne Hathaway var ganska okej, och normalt sett står jag inte ut med henne (efter slakten av Mia Thermopolis i En prinsessas dagbok, tror jag).

Fast den var samtidigt lite irriterande för det känns som att de hade kunnat lösa alla sina problem jätteenkelt och inte tjafsat så jävla mycket. Men de är ju brudar, så självklart måste de det. Dessutom var ju foreshadingen inför det förhållande som går åt helvete så löjligt uppenbar att man räknade ut hela filmen redan efter tio minuter (typ).


En annan film som jag tänkt se ett tag: Pick of Destiny. Om man gillar Tenacious D är ju det här en film man kanske borde se... om man inte gör det kan den vara värd att se ändå. Inte det mest briljanta som gjorts, och sen läste jag ju att eftersom den inte var en hit (ganska förståeligt) så blev Jack Black en :( och bestämde sig för att sluta skriva film. TÖNT. Skaffa en vettig person som ger lite feed-back och försök igen säger jag.


Min bror hade hyrt The Box så jag tog chansen att se på den. Den har ju en jävligt intressant plot: tryck på knappen och du får en miljon, men en människa du inte känner dör. Helt klart ett moraliskt dilemma som kunde vara intressant. Men jag kan ju säga utan att spoila er att beslutet om huruvida de ska trycka eller inte tas ganska snart, och efter det spårar den.

Hade filmen fokuserat mer på, tja, ångesten efter att ha tagit det beslutet. Men det gör den inte, istället så fokuserar den på vilka som håller på med den här lådgrejen. I slutet får man ytterligare ett dilemma, men som bara leder till att allt som kunde varit bra med lådan plötsligt känns onödigt för det hela har varit styrt från början. Så jag tröttnade ganska fort på den här filmen (kanske för att Jack Black inte är med, vem vet?).


Så för att undvika det problemet så såg jag School of Rock. Jag har sett den innan, men jag tyckte den var bra så det kändes inte som ett problem. Vilket det inte var heller, den är nice. Fast det är ju typ det den är, det är ju inte direkt en djup film eller så. ;P

Actually började jag just räkna upp alla Jack Black-filmer jag sett sen jag blev sjuk för en kompis på MSN. Det var fler än jag trodde...


Jag fick Year One beskriven för mig som en "typiskt amerikansk parodi"-film, vilket automatiskt fick mig att tänka på alla filmer som heter "blabla movie". Lyckligtvis var det här inte en sån film, men förutom det var det en ganska bra beskrivning. En rolig parodi, dock, måste ju påpekas.


Nu har jag dock nästan tröttnat på Jack Black (JAG SA NÄSTAN! Tro inte att jag inte fortsätter imorgon: jag hittar hela tiden nya filmer jag vill se), så jag tänkte ge mig i kast med en annan sitcom: The Big Bang Theory. Som alla har sett utom jag tror jag? Eller jag har sett en massa avsnitt från första säsongen och random avsnitt på TV, men nu tänker jag ta mig tid att se igenom hela serien. I think...

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger