tattoos

Sunday, January 22, 2006

Home, sweet home

När jag och mamma hade sett klart Brottskod försvunnen igår, orkade vi ju inte gå därifrån, så hon sa att hon ville kolla på början av en dokumentär som hon läst om; Grannjävlar (som jag inte hittar orginalnamnet på, återkommer!).

Handlingen är som gjord för bra TV: de fem värsta familjerna man kan tänka sig får flytta in i en specialbyggd liten by belägen på en avskiljd plats, där ska en psykolog undersöka om man på fyra veckor kan få dem alla att leva tillsammans.

Det fem familjerna är; en med fem hundar, en extremt bråkiga barn, ett gäng festande studenter, en familj som alltid spelar Rn'B på högsta volym, och så en gubbe som lever ensam, och är pedantismen personfierad.

Klart en av de roligaste dokumentärer jag sett, man tycker ju bara så synd om dem! Man sitter och skrattar åt hur otroligt patetiska människor kan vara ibland, och hur glad man är över att man själv inte har dem som grannar.

Här kommer mina kommentarer om grannarna;

Familjen med bråkiga barn - Jag skulle seriöst ha dödat barnen så fort jag kunnat. Aldrig i livet att jag överlevt, de är helt psykotiska, och gör aldrig som deras mamma säger - för hon kan inte uppfostra dem! Hennes man är vettig, jag fattar verkligen inte hur han kan leva med någon som henne. Usch!

Familjen med fem hundar - Jag har egentligen ingenting emot hundar, men jag tror inte riktigt jag gillar hundägare. I alla fall inte såna som den familjen, de är inte heller riktigt kloka. Deras attityd är bara så... jobbig! "Vi är inga barnmänniskor... vi är hundmänniskor..." Bla, bla, BLA!

De festande studenterna - De är rätt sköna, men det kanske är för att de är närmare mig i ålder än vad vissa andra är. Visserligen lever de bara på öl, öl, och öl, men de är ganska kul ändå. Är väl mest jobbiga för folk som vill ha tyst på nätterna.

Den pedantiske gubben - Guuud, vad jag skulle vilja döda honom också! Han är verkligen helt psykotisk, han plockar upp chipssmulor från gräsmattan. Det är inte friskt beteende, allvarligt talat! Visserligen så är han rätt vettig annars, men alltså.. nej!

Familjen med hög musik - Definitivt skönaste familjen som är med! Personligen tycker jag inte det är så jobbigt med hög musik (som redan sagt), kanske inte just deras musiksmak, men i övrigt verkar de trevliga. Mamman där vet t ex hur man uppfostrar barn, och ungarna springer inte runt och skriker hela tiden. Klart bra.

Allvarligt talat, om du inte såg det förra veckan, kolla den här! Det är faktiskt sjukt roligt, även om det kanske låter lite Freakshow High över det hela... men det är det inte! :P

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger