tattoos

Friday, January 27, 2006

Februarifilm

Ny månad - ny film. I alla fall på Canal+, och för några dagar sen damp Canal+-tidningen ner i brevlådan, med hela listan på februaris filmer. Har inte haft tid att kolla igenom den ordentligt, har bara kikat lite på premiärerna, men nu ska vi ta oss en ordentlig titt:

Det fanns en del intressanta premiärer den här månaden, så jag får väl skriva ner dem och slänga in en liten kommentar...

  • Apollo 13 - En bra film, MEN det kommer lätt att bli som med Om en pojke med den, man slår på TVn, ser halva, och efter fjorton gånger hatar man den. Den har premiär jättesent - 26 februari - men ändå. Akta er för mars.
    Premiärdatum: 26 februari, CMOREFILM, 21.00
  • Big Bounce - Aldrig hört talas om, men både Morgan Freeman (som spelar bra), och Owen Wilson (som ser bra ut) är med i den, så den kan nog vara värd att se, åtminstone en gång.
    Premiärdatum: 26 februari, Canal+Film, 21.00
  • Dodgeball - Fler komedier, den här verkade åtminstone ganska kul när man såg reklamen på bio, å andra sidan hörde jag inte särskilt mycket om den, vilket väl antyder att den kan vara rätt b. Men det är väl som med den ovan, en gång kan man se den.
    Premiärdatum: 25 februari, Canal+Film, 21.00
  • Firefox - Den här finns det tre skäl att titta på, 1) det snygga namnet, 2) det faktum att Clint Eastwood är med i den, och 3) eftersom han även står för regin. Den är över 20 år gammal, men det skiter jag högaktningsfullt i.
    Premiärdatum: 12 februari, CMOREFILM, 21.00
  • Mean girls - Lindsay Lohan, det är allt jag vet om den filmen. Plus det faktum att typ alla mina killpolare i min förra klass älskade den, och jag har tänkt se den ganska länge. Så då kan jag ju passa på nu.
    Premiärdatum: 3 februari, Canal+Film, 21.00
  • Shaun of the Dead - Rekommenderad av min vän Annika. En zombiefilm-parodi som uppenbarligen är jäkligt bra, om inte annat finns det ett kul spel man kan spela på hemsidan, vars adress jag tyvärr glömt. Antagligen www.shaunofthedeadmovie.com eller nåt sånt.
    Premiärdatum: 14 februari, Canal+Film, 21.00
  • Stepford wives - Som Moulin Rouge-fan kan jag inte låta bli att dras till filmer med Nicole Kidman i, men den här verkar vara intressant på sitt eget vis. Alla gillar väl filmer om folk som låtsas vara perfekta?
    Premiärdatum: 11 februari, Canal+Film, 21.00

Det var alltså månadens intressanta premiärer, vill ni veta resten kan ni surfa in på www.canalplus.se, där står det alltid massa intressanta saker. Får gå in där i februari och se vilka Actors studios som gäller för tillfället. Missade ju, som bekant, de med Clintan förra månaden, och det stör mig fortfarande.

Men det är klart att det här inte var allt, det finns ju andra intressanta saker som jag måste nämna också. Filmer som gick förra månaden, men inte nu, filmer som inte gick förra månaden, men nu, osv...

  • Indiana Jones - Alla tre Indiana Jones-filmerna går just nu, efter att ha haft totalt uppehåll i januari. De börjar sändas i omvänd ordning, trean först, sen tvåan, och sist ettan, men det gör inte så mycket. Dessutom, vem vill inte se en film som beskrivs med orden "Harrison Ford iförd hatt och piska söker efter mystiska reliker på 30-talet i Steven Spielbergs klassiska äventyrsfilm". Inget jag vill missa, iaf.
  • Spaghetti Western - Varken För en handfull dollar eller För några få dollar mer går på hela februari, och inte heller har de haft vett nog att börja visa Den onde, Den gode och Den fule. Jag vet att tvåan går igen i mars, och man kan ju bara hoppas att trean också börjar göra det. Fattigt på Clintan-fronten, mao.
  • Natural Born Killers - Gick i januari också, men det missade jag. I alla fall så säger alla som sett den att den är sjukt bra (dessutom tjatas det som fan om den i Vingklippt Ängel), så den är antagligen värd att se - i alla fall en gång.
  • Den långa flykten (Watership Down) - En film som borde vara gullig, med tanke på att den handlar om kaniner, men det är den inte. Sawyer läser boken i Lost, och orkar man inte göra samma sak men vill leta ledtrådar kan de kanske vara bra att se den här. Jag lovar visserligen inget, men ändå.
  • Blade - Har jag visserligen bara sett en gång, utan ljud, men jag minns att jag tyckte den var bra då, även om alla dissar den. Ska i alla fall försöka se om den någon dag, och se vad jag tycker om den...
  • Fight Club - Också en film jag missat att de visar, men enligt källor är den bra, så jag ska ta och se den. Dessutom tror jag den har ett bra soundtrack. ;)
  • Gustaf (Garfield)- Hahahaha, det låter kanske inte så, men den här filmen är faktiskt bra. Bra och gullig, även om den kanske inte stämmer in så bra på serierna.
  • Love Actually - Ett klart måste! De har samlat massvis med bra skådisar, och gjort en film som har med alla romantiska genres att göra, och fått ihop en av världens bästa filmer. Man blir bara glad av den! Och vem vill inte ha Hugh Grant som statsminister? Sista chansen står i marginalen.
  • Masjävlar - En film om att komma hem. Till och med jag känner igen mig i den, för det är precis så det är när jag hälsar på mina släktingar. Bra, och svensk.
  • Tretton - En film man borde ha sett, helt enkelt. Ungefär i samma stil som typ Hip hip hora, men amerikansk och mycket bättre. Dessutom är det otroligt deprimerande...

Jag antar att det var allt, vi får väl se vad jag tar och bloggar om härnäst. Kanske något av ovanstående? ;)

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger