tattoos

Monday, January 9, 2006

Hayden Whinersen

Jag är upprörd. Upprörd på gränsen till förbannelse, faktiskt. Varför? Jo, för att igårkväll såg jag DVD-utgåvan av Return of the Jedi - min favoritfilm, alla kategorier. Visst lät det logiskt? Nej, kanske inte, jag ska förklara:

I slutet när alla är lyckliga och glada ser Luke bort mot en tom bro, och får syn på Obi-Wan Kenobi och Yoda. Still no problem. Sen dyker allas vår Anakin Skywalker upp bredvid dem, i de gamla filmerna spelad av Sebastian Shaw (som för övrigt inte spelar Darth Vader för han spelas av David Prowse och hans röst görs av James Earl Jones (nördfakta)). Där kom problemet in.

För det är inte Mr Shaw som dyker upp. Det är jävla Hayden Whinersen (eller Christensen som han egentligen heter, men Whinersen beskriver hans "skådespeleri" så bra), som är där istället. En liten ändring som fick mig att börja hyperventilera och seriöst överväga självmord. HUR kan man göra så!?

Därför gick jag upp typ två timmar tidigare än jag behövde imorse för att kunna se om filmen på VHS-versionen, där det inte är Whinersen. Det kändes lite bättre då, men jag har fortfarande inte hämtat mig från chocken. Så jag ska se A New Hope igen nu, för att helt och hållet komma över det. Och jag ska aldrig se DVD-versionen av Return of the Jedi. Aldrig!

Pah!

Idag ser jag på:
- Vänner, Kanal5, 19.00
- Commander in chief, TV4, 20.00

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger