tattoos

Sunday, March 9, 2008

Svindlarna säsong 1 äntligen på DVD

Jag kommer aldrig kunna bestämma mig om jag gillar den här serien eller Stargate SG-1 bäst, men den är helt klart en av mina absoluta favoriter. När nu första säsongen äntligen släppts i Sverige (jag ljuger inte när jag säger att jag väntat i över tre år) har jag dessutom chansen att göra en mer djupgående undersökning av vilken som är bäst (jag tippar på delad etta).

Jag tycker själv att det här är en intelligent, underhållande, och samtidigt genial TV-serie. Vi vet att vi hejar på bad guysen, men samtidigt kan man inte låta bli att tycka att det de gör ändå är rätt. Jag vet inte hur många saker där jag velat testa - kanske borde det varit mitt projektarbete? ;P

Karaktärerna är dessutom totalt likeable, vilket är mer än jag minns det som. Jag brukar komma ihåg att de är nice, men nu när jag sett om det ordentligt inser man att de är mer än det, de är bra karaktärer. Vi har dels kemi mellan dem, vi har möjligheten att shippa några av dem (men inte slasha!), och en intressant bakgrundshistoria på några, medan andra måste driva fram historien för att något ska hända. Vilket är den perfekta kombinationen.

Jag ser så fram emot säsong 3 senare i år.

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger