tattoos

Wednesday, March 12, 2008

Lost: The Constant

Så jag fick två SMS direkt efter avsnittet. Trams som sa att hon gillade avsnittet, och sen Chriss som konstaterade att "det här kan vara det bästa Lost-avsnittet någonsin". Jag måste nog göra mer seriös research innan jag kommer med liknande påstående, men det tar sig utan tvekan in på en topp fem. Lätt det bästa avsnittet sedan säsong ett tog slut.

För det första har vi äntligen lite interaktion mellan Dessie och Sayid, även om jag måste erkänna att efter slutet kunde man ju inte slasha dem ens om man ville - delen med Dessie och Penny var alldeles för bra för det. Men annars gillade jag verkligen att se dem ihop (D och S, alltså).

Nu undrar man ju förstås om Desmond och Penny kommer bli seriens driva framåt-par istället för typ Kate och hennes killar. Det vore roligare, mest för att då har man ju ett perfekt ställe att avsluta på. För även om jag helst vill ha kvar Dessie på ön, av själviska orsaker, så vill jag verkligen att han ska få vara lycklig med sin Penny! Det förtjänar han.

Jag vet inte riktigt mer vad man ska säga, ett avsnitt om Desmond kändes verkligen som något man behövde nu. Det har varit bra avsnitt, men jag börjar tröttna lite på allt som har med Kate och Jack att göra, så en liten paus var trevligt. Och sen väntar vi på den spännande avslutningen...

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger