tattoos

Monday, March 10, 2008

Supersize me

Det finns två saker jag känner att jag riktigt orkar engagera mig i politiskt: miljön och folkhälsan. Den här filmen är, enligt mig, en jättebra introduktion till varför man aktivt bör motarbeta McDonalds och andra snabbmatsföretag. Jag har inte sett Snabbmatslandet än, men jag har läst boken (och jobbar igenom bokversionen av den här filmen), och den här är otroligt mycket mer lättsam än vad den andra var, fast ändå innehållsrik.

När man ändå visar En obekväm sanning för elever runt om i landet, skulle jag inte ha något emot att man började visa den här också. Nu ligger vi inte i närheten av lika illa till som amerikanerna, men det är alltid bra att ta det säkra för det osäkra, speciellt som att fetma blir ett större och större problem i Sverige.

Som dokumentärfilm är den intressant, tankeväckande, och underhållande. Vilket gör att man inte lider sig igenom den, även om jag inte förväntar mig att alla ska sluta med snabbmat som undertecknad.

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger