tattoos

Saturday, December 8, 2007

En händig man på turné

Om man inte vet att jag är Gessle-fan så vet man inte särskilt mycket om mig. Ärligt, alltså. Oturligt nog blev jag det ett halvår efter GT25, vilket gör att jag bara fått se den underbara slutkonserten på DVDn. Och det har jag gjort ett par gånger.

Den här konserten var jag på, så att se DVDn är awesome. Sjukt awesome. För det är en bra konsert, bra låtar, bra publik och världens bästa Per Gessle typ.

Inledningen, när publiken sjunger När vi två blir en samtidigt som den spelas på klarinett, är helt lovely. De använder det som menygrejs också, men det är så snyggt att se när man får se hur Per står bakom scen och sjunger med han också. Och kommer ut på scen och alla dör. Längst fram står t o m Per Gessle-lookaliken jag såg i signeringskön idag, det är lite kul.

Det enda jag inte förstår är varför de inte har med när publiken sjunger Sommartider. Per gick av scenen, och för att få tillbaka honom började alla spontant sjunga den. SÅ jävla mäktigt så det går inte att beskriva. Sen kommer han tillbaka, vilket de har med, och säger "ni är fantastiska, [...] men jag fattade piken, vi har glömt den". Var man inte där är det ju omöjligt att förstå varför han säger det. Herregud.

Det är en skitbra DVD i alla fall. Och min är extra bra eftersom den är signerad.

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger