tattoos

Wednesday, April 5, 2006

Lost: The Whole Truth

Skrev en lång kommentar på Hoggy, och den är för lång för att inte sparas, så här kommer mina tankar om dagens avsnitt (något röriga, maybe):

"Jag tycker det här var ett grymt bra avsnitt, definitivt ett av det bästa den här säsongen, måste jag säga. Helt <3 liksom.

Först blev jag jättearg på Jin, när han bara muppade och rev upp hennes land och grejer, för det var verkligen inte snällt, men sen när han ändrade sig och planterade om allt... så fint! :') Och att han trodde på henne när hon sa att hon inte varit med någon annan, det var också så fint! Började nästan grina ett tag (sist jag faktiskt grät till en TV-serie var när jag såg Vänner-avsnittet där Chandler friar till Monica, apropå ingenting), för de är sååå söta, och det märks att de älskar varandra, och nu känns det som att de kommer göra allt för att göra allt bra igen. :')

Också väldigt intressant att höra Jin prata om andra på ön, och se det hela hur hans synvinkel. Jag vet inte, har inte tänkt på det, men han måste ju ha några åsikter om folk, egentligen... Och nu blir det ju baby också, så fint. :') Fast undrar om ungen kommer födas på ön, nio månader är lång tid... Det tog en halv säsong för Aaron att ploppa ut, menar jag, och det blir väl förhoppningsvis inte för många säsonger till...

Öht mycket gulliga par, Bernard och Rose var rätt gulliga också, det var ju väldigt fint att han ville fixa en pärla till henne och så. *Sucker för romantik*

Sawyer var lovely som vanligt, inte särskilt dryg heller, även om jag vill slå lite på honom när han började prata med Jin. Fast sen kom jag på att Jin ju inte fattar, så då älskade jag honom igen... Som jag alltid gör.

Och sen det är med Anal-ucia, Sayid och Charlie, det var... jag vet inte, jag garvade grymt mycket när Charlie dissade henne, och jag tycker hon förtjänar det, men samtidigt så visade hon att hon faktiskt har nåt i skallen det här avsnittet. Men jag gillar henne inte för det. Dessutom fick jag den otäcka känslan av att de hintar att hon och Sayid ska bli ihop, något jag INTE gillar!!! :O

Dessutom, jag undrar om ballongen finns där? Jag tror inte Henry talade helt med sanning när han sa det där på slutet, min samhällslärare ger mig extralektioner i konsten att manipulera, och jag ser en hel del manipulativ tendenser hos honom. Det är INTE bra. Alls. Men jag tror fortfarande inte han är en the other, det är inte rätt känsla. Han är något annat, något ännu värre. Locke sa ju att för Rousseau är de alla Others, så vem vet? Kanske finns fler...

Och Jack och Locke bråkar på tok för mycket för sitt eget bästa, och bara därför var det ganska bra av Henry att påpeka det för dem - de behöver lite perspektiv och självinsikt. Sen vet jag inte hur mycket de kommer lyssna på honom, och det är väl farligt. Jag tror man ska lyssna på Henry i lagom stora doser, inte på allt, men inte heller på inget. Typ.

Känner att jag bara öst ur mig saker, men är mitt i ett Lost-rus här, så jag måste... ni får leva med det. ^^"

Hmm, funderar på om jag ska skriva såna här djupa grejer efter varje avsnitt och posta. Skulle det vara av något som helst intresse? Kommentera, please!

Idag såg jag på:
- That '70s show, 17.50, TV4
- Vänner, 18.30, Kanal5
- Lost, 21.00, TV4

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger