tattoos

Wednesday, April 12, 2006

Lost: The Lockdown

Okej, Gud, nu måste jag verkligen skriva av mig här... Det här avsnittet var bara SÅ bra, jag DÖR. Jag var seriöst tvungen att gå ner och ställa mig och HOPPA i köket (TVÅ GÅNGER) bara för att kunna lugna ner mig. Jag har inte lugnt ner mig än. Hakuna Matata, bara så ni vet. Jag dör. Dördördördördör.

Ska försöka få lite struktur på det här nu, men det finns FÖR mycket att ta upp. Avsnittet började ju så lugnt, förutom att the hatch fick eget liv och man fick veta mer om Locke (KAN DEN HÄR SERIEN ALDRIG TA EN PAUS OCH LUGNA NER SIG!? Eller den gjorde ju det förut litegrann, och då blev det tråkigt, MEN ÄNDÅ).

Lockes flashback alltså. När ska vi egentligen få veta vad som hände med hans ben!? Jag blir GALEN, det har snart gått två säsonger, och hittills har vi inte en aning. Hans farsa börjar ju spåra ur också, jag satt och skrek på Locke när han bad honom om "tjänsten" att han inte skulle göra det, men lyssnade han? Nej, för folk på film lyssnar aldrig på mig när de borde. "Lyssna mer på mig" är inte mitt valspråk bara för att, liksom...

Men vad höll the hatch på med? Jag fattar inte, den bara... gjorde som den ville! Varför skulle den fälla ner the blast doors helt spontant? Jag höll på att dö när jag såg det, fick Star Wars-repliker på hjärnan, och sen när Locke slängde sig fram med kofoten började jag tänka på Indiana Jones, men sen kunde jag koncentrera mig och undrade vad fan han sysslade med, innan jag såg att han bara skulle ha under kofoten. Smaart, tänkte jag då, men sen när han och Henry försökt lyfta upp den och stoppade in verktygslådan, så var jag övertygad om att den skulle mosas, och det gjorde den ju såklart. IDIOT-LOCKE som skulle under där då, jag var så orolig att hans ben skulle krossas och bara... blä, så skulle han ju bli som han var innan. OMG. Tur att han inte blev det.

Och pakten som han slöt med Henry! Om att han skulle stödja honom, vad som än hände. SHIT, hur blir det med den nu!? Jag menar, det är inte Locke-style att svika pakter sådär, men SERIÖST, varför skulle "Henry" (hädanefter kallade Hugh Grant) gräva ner den rikitga Henry Gale, sno hans historia och sen gå att lita på? Och hur fick Rousseau tag på honom?

Rousseau, förresten, hon hade ju rätt. HAN LJÖG. Och han ljög BRA. Och det skulle ha tagit år innan han erkännt det, om han någonsin gjort det. Ååååhhh, jag har börjat gilla Roussea på senaste tiden! Mer Rousseau! Och Desmond!

Ehum, okej, tillbaka till avsnittet... shit var arg jag blev när Locke screwade upp hans och Helens förhållande, och sen när hon svarade nej blev jag så arg. Och ledsen. Fast det var väntat. Och jag vet inte, NÄR SKA VI FÅ VETA VAD SOM HÄNDE MED LOCKES BEN!? Och är det Lockes farsa som är the real Sawyer? I NEED SOME ANSWERS, MAN!

Och VAD VAR DET DÄR SOM SYNTES I UV-LJUS!? Om Locke inte slår på UV-ljusen i nästan avsnitt får han spö. Bilderna som jag fått av Trams gör mig bara MER förvirrad, jag fattar INGENTING, vad är det här egentligen!? Den där grejen runt, som jag trodde var Dharma-oktavariet är OJÄMT, vilket gör mig mer frustrerad. Okej, jag är officiellt död nu, SOMEONE CALL 911 OR I'M LOST FOREVER!

Ochochoch i slutet, när Kate och Jack ÄNTLIGEN fick till det (efter en hel urbra poker-scener, med en förbannad Sawyer, och en självsäker Jack, OMG. Jag var så säker på att de skulle spela om Kate ett tag...) och var på väg till stranden helt romantiskt, SÅ DYKER DET UPP ETT JÄKLA EPILEPSILJUS FRÅN INGENSTANS. VA!? Och så hittar de Dharma-produkter, men HUR SJUTTON GICK DET TILL!? Det KAN inte ha flygit förbi något utan att de märkt det, det GÅR inte. Det måste varit typ... jag vet inte, the firefox från filmen med samma namn kanske, jag vet inte, JAG DÖR.

Sen när Sayid och de dök upp, och de bara stirrade på varandra, jag fattade INGENTING, jag höll bara på att DÖ. Rakt av. Och när de bytte scen till Locke och Hugh Grant, SHIT, jag SKREK "NEJ, NEJ, NEJ, BYT TILLBAKA" rakt ut, för jag blev så pissed. Och sen stormade de in, och jag fattade inte ett skit, OCH SEN VISADE DET SIG SÅKLART ATT HUGH GRANT LJUGIT HELA TIDEN!!! AHHAHAHAAAAAHHHHHHHHH!!!!!!!

Vad ska man säga? Ingonyama nengw' enamabala, liksom, jag fattar lika mycket av det som av det här. Hakuna Matata, japp, japp, prima skinka, shit pomfrite, jag dör. Vart är fjärren? Varför är min o'boy slut? JAG DÖR.

Min hjärna har havererat, kan inte skriva mer nu, shitshitshitshit, jag dör bara. Hade tusen andra tankar, om Nadia, om Hugh Grants sifferminne, det faktum att vi inte SÅG att Hugh Grant tryckte på knappen, vi har bara hans ord, OCH DET LITAR JAG FANIMIG INTE EN SEKUND PÅ.

That's enough of that shit.

P.S. Imorgon kommer jag antagligen lägga ut en recension på Jagad också, kul va? :P D.S.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger