tattoos

Thursday, February 15, 2007

Stargate SG-1: Thor's Hammer

Vi kan ju börja med att säga såhär: Stargate SG-1 är så otroligt coolt. Om man har sett den enormt b filmen så har man ingen aning om hur otroligt bra serien faktiskt lyckades bli, men seriöst: vi har MacGyver med sarkasmer på House-nivå fast med ett mänskligare inslag; vi har en nörd som tyvärr var lite bättre i filmen; vi har Teal'c som inte går att beskriva; och vi har utan tvekan universums coolaste sätt att färdas genom rymden. Beat that, liksom!

Sen just det här avsnittet var riktigt, riktigt bra, också. Som namnet antyder handlade det om nordisk mytologi (yay!), och de sa liksom "we're from Midgard" när de skulle förklara varifrån de kom. Jag tror inte de hade några sakfel med, helt enkelt, och det är mer eller mindre imponerande när det gäller en amerikansk serie.

Ja, och så hade James Earl Jones rösten till avsnittets monster, och seriöst: inte ens min digitallåda som har inlett någon sorts hatkampanj mot mig vågade muppa då, för INGENTING kan förstöra något så bra och evil som hans röst. Så efter nio avsnitt av första säsongen, i det här fallet ingenting eftersom serien fortfarande spelas in, är jag helt fast. Och jag skiter i att det kommer ta två år att se hela serien i den här takten!

That's enough of that shit.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger