tattoos

Sunday, February 12, 2006

Känd från TV

Haha, eller nåt, och nej, jag ska inte recensera den filmen, bara skryta lite om att jag faktiskt blev intervjuad av Aktuellt igår. Inte om något roligt, de bara frågade vad jag tyckte om de borgerliga partiernas förslag om att eventuellt skolk ska skrivas med i betyget, men ändå. Har ni tråkigt, gå in på SVTs webb-TV, och sen Nyheter/Aktuellt/Aktuellt 18/Lördag 11 feb, och sen är inslaget ungefär sju-åtta minuter in. Anyway.

Slutet på Grannjävlar (Nightmares next door) sändes igår, och jag är ärligt talat förvånad över att Dr Erdos lyckades med sitt försök. Jag trodde inte att han skulle kunna få dem att samarbeta som de gjorde på slutet, men det gick.

Han var rätt smart också, för jag tänkte hela tiden att det är en sak att inte börja skrika så fort man ser någon, och en annan att stå ut med dem en längre tid. S på något sätt måste han ju bevisa att de har förändras, och det gjorde han. Han sa nämligen att de skulle få ha en fest, men avslöjade i sista stund att för att få ha den måste de utesluta ett hushåll från festen. Skulle de välja att inte utesluta något hushåll, så skulle de inte få ha någon fest, och alla tillgång på vatten och el skulle tas bor med omedelbar verkan.

De valde att inte utesluta några - vilket var precis rätt val. Då hade de bevisat att de fungerade som en grupp, och som belöning fick de ha sin fest och fri tillgång till vatten och el. Jag gissade faktiskt på att det skulle bli så, men ändå. Det var häftigt att se hur mycket som förändrades på bara några få dagar när det blev krisartat lite vatten och el och så vidare.

Heja, heja!

För övrigt såg jag och Musikski hela Indiana Jones-trilogin i fredags, det var lite kreativt av oss. Sex timmars TV-tittande på ett ungefär, och när jag kom hem funderade jag på om jag skulle ta och se tvåan en gång till, bara för att. Jag lät bli, för jag ville inte riktigt nörda ner min hjärna ännu mer. ;)

Såg förresten TV4s nya serie, Tyst Vittne, den var grymt bra, ska se några avsnitt till innan jag skriver en djupare kommentar om den, för det var svårt att få en bra uppfattning om allt sådär direkt. Men jag gillade att de spelade S Club 7 i början. ^^

Over and out.

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger