tattoos

Thursday, August 24, 2006

Robins

Ohhhh, var det någon som såg på Robins igår - Sveriges nya talkshow? Jag gjorde i alla fall det, eftersom jag tillbringat otaliga nätter med att se gamla David Letterman Show-avsnitt på TV6 och ville veta om det var lika bra, och jag tänker definitivt titta vidare!

Visserligen sa de att det inte skulle vara som de amerikanska talkshowens, men det vet jag inte om jag håller med om, det är fortfarande samma lama humor, skämtande om aktuella saker, och även om det inte finns någon trummis för bandet att prata med, så funkar en TV med en bild på Henke Larsson och utdrag ur hans intervjuer ganska bra som substitut: med andra ord är det precis som man vill ha en talkshow, och dessutom bara en halvtimme långt så man slipper bli uttråkad.

Däremot så sätter SVT ribban direkt när de låtsas ha tagit fast en man som fotat kvinnor under kjolen och ska försöka få tag på offer genom att visa upp bilderna i TV. "Det här är fitta 1, och det här är fitta 2" säger polisen dödsseriöst, och jag konstaterar att SVT definitivt står för det här med fri televison, och att just det här, det var nog inte så amerikanskt kanske. Lite roligt när det sen ringer in en kvinna och förklarar att "jag är helt säker på att det är jag som är fitta 2. Det var min granne som kom in och skrek att jag var på TV", men i övrigt var just det ett ganska lamt inslag.

Självklart fanns det ju en gäst också, den här gången var det Anders Jansson - mer känd som han Anders i Hipp hipp! och det var ju ett bra drag att ha honom som första gäst - för han är ju kul så det räcker. Nu vet vi alltså att det kommer en ny säsong av Hipp Hipp! med start 1 december där vi får följa med olika karaktärer under julfirandet, och har vi inte alla undrat vad Tiffany Persson röstar på i valet...?

Orkar tyvärr inte kolla upp vilken gäst det blir nästa vecka, men jag tänker sätta mig och titta i vilket fall som helst, för Robins är ett kul program, och den något okända programledaren (som heter... ja, just det: Robin!) har en hel del skills inom stå upp-komik, och dessutom en trevlig skånsk dialekt som också avamerikaniserar det hela. Mer talkshows till Sverige, hoppas jag!

That's enough of that shit.

Idag ser jag på:
- Mitt liv som död, SVT2, 20.00

No comments:

Post a Comment

 

blogger templates | Blogger