tattoos
Showing posts with label födelsedag. Show all posts
Showing posts with label födelsedag. Show all posts

Tuesday, February 26, 2008

Ed Quinn goes 40

Ed Quinn, som var med som den eventuella onda typen i Eureka, fyller fyrtio!

Det firar vi med att önska att vi följt Eureka lite mer och dreggla över killar i kilt.

That's enough of that shit.

Wednesday, January 23, 2008

Ricky-Dean goes 58 (and MacGyver too!)

Ricky-Dean fyller år idag, och karaktären MacGyver också, och för att kunna fokusera på lite trevligare saker kommer här två listor om honom:

Jack O'Neills 5 bästa repliker
  1. 1. "You all know I take great pride in my title as Mr. Positive, however..."
  2. 2. "It's "O'Neill," with two L's. There's another Colonel O'Neil with only one L, and he has no sense of humor at all." (Självklart bara rolig om man förstår referensen till filmen)
  3. 3. "There's a man... He's bald and wears a short-sleeved shirt, and somehow he's very important to me. I think his name is Homer."
  4. (Teal'c: "I have read of a place where humans do battle in a ring of Jell-o.") "Call Daniel."
  5. " You ended that sentence with a preposition. Bastard."

De 5 bästa MacGyverismens
  1. Allt som involverar gem
  2. Eldkastare av en cykel
  3. Stoppa syra med choklad
  4. Spränger bilar med kottar
  5. Klättra i berg med tältpinnar

That's enough of that shit.

Thursday, August 23, 2007

Kenny goes 73!

Idag fyller Kenny Baker, mannen bakom (snarare inuti) världens bästa robot, 73 år, vilket jag uppmärksammar genom en lista på R2-D2s bästa moments i Star Wars-filmerna.

1. I Cloud City, när R2 använder sin brandsläckare för att rädda Leia, Chewie och dem från stormtrupperna. Han är briljant, ju!

2. Ombord på Millenium Falcon, när R2 lämnar en mycket arg C-3Po halvihopsvetsad och istället går för att laga skeppets hyperdrive.

3. I leran på Dagobah, när han efter att nästan drunknat dykt upp igen och försöker gå in mot land, och går fel, vilket får Luke att säga "R2... that way". Love it!

4. På Tatooine, när han och 3PO gömmer sig för stormtrupperna och R2 piper något argt och 3PO säger åt honom att inte svära.

5. På Endor när ewokerna just frigjort honom och han zappar dem som är närmast eftersom han är så arg.

Grattis Kenny, ingen har tagit non-verbal acting till såna nivåer som du har!

That's enough of that shit.

Monday, July 30, 2007

Arnold goes 60

Idag fyller världens bästa Arnold år också! Det firas med en blogg och en lista på Arnolds fem bästa moments, enligt mig:
  1. 1. När han berömmer sig själv för att vara en fantastiskt bra look-alike i Den siste actionhjälten

2. När han ror en uppblåsbar båt enbart iklädd ett par kalsonger (det kan vara badbyxor också, jag minns inte för min dåvarande pojkvän och hans bästis skrek för mycket) och massvis med muskler för att sedan iklä sig en enorm mängd vapen i Commando.

3. "Hasta la vista" ur Terminator.

4. När han vann Mr Universe 5 år i rad.

5. Alla filmer som förutsätter att Arnold kommer bli president. T ex Dr Who och The Simpsons Movie. Arnold for president!

That's enough of that shit.

 

blogger templates | Blogger