tattoos
Showing posts with label Harrison Ford. Show all posts
Showing posts with label Harrison Ford. Show all posts

Wednesday, January 16, 2008

Harrison Ford om ålder

Shia och Harrison är ready to kick some ass“As I told Sean, I’m getting old enough to play my own father, so we don’t
need him, anymore.”
- Harrison Ford, om att Sean Connery inte ska vara med i Indy 4,
http://www.msnbc.msn.com/id/22653902/#storyContinued

Han är oslagbart bäst helt enkelt. ;P Och den nya promo-bilden är väldigt awesome, måste jag säga. Ny bakgrundsbild på datorn, helt klart.

That's enough of that shit.

Saturday, January 12, 2008

Indiana Solo, Han Jones



Den här är riktigt cool, imo, även om jag hade väldigt svårt att koncentrera mig pga HUR SJUKT SNYGG HAN ÄR.

I alla fall, som jag försökt förklara på HFWs forum (möjligen utan att lyckas) så tror jag att anledningen till att man inte lagt märke till det genom att bara se filmerna (och inte göra såhär) lär ju vara det faktum att Leia och Willie är så totalt olika varandra. Hade man haft t ex Marion istället hade det nog varit mer uppenbart, för hon är så lik Leia. Det är min teori iaf.

I vilket fall som helst så är det en cool video.

That's enough of that shit.

Friday, September 21, 2007

Crossing Over - första recensionen

HarrisonFordWeb.com (en av mina fem startsidor) har snott följande citat från IMDB idag från, så följaktligen snor jag det från dem, om Harrisons nya film Crossing Over:

See 'Crossing Over' ASAP. This film will grab you and shake you. This is a horror movie. You don't need an axe-wielding maniac to scare you. Real life events ripped from the headlines will do just that and even better.

How to best describe this movie? You know that movie Crash? Of course you do. Now think about that movie and imagine it was......good

No gimmicks, no cliches. Just very real human drama about the horrors of the immigration.

- Yorick Brown @ IMDB.com

Sounds nice? It does to me anyway, så allt jag hoppas på är att de kan bestämma sig om det där jäkla premiärdatumet någon gång och en frivillig ur publiken bestämmer sig för att gå med mig.

För mer om Crossing Over, kolla in HFWs sektion om filmen: http://www.harrisonfordweb.com/crossingover/

That's enough of that shit.

Wednesday, September 5, 2007

Hollywood Homicide

Efter att ha längtat mig till döds enda sen i måndags läste jag recensionerna i DN och Metro imorse: båda hade gett filmen en etta. Etta!? Mitt mantra för dagen var skapat: en film där Harrison Ford är såhär snygg i kan per defintion inte vara en etta. Hans leende alone gör det till minst en trea.

Och Kronbrink och C-G, I'm sorry to say, men efter att ha sett filmen inser jag att jag har rätt: filmen är så mycket mer än en etta. Visst är jag inte särskilt objektiv, och att Harrison är så jäkla snygg som han är i filmen gör väl sitt till, men ettor går till filmer som Pirates 2, Da Vinci-koden och TV-serien Våra värsta år. Jag skulle nog hålla mig till mitt beslut om en trea, den är inte så bra att den klarar sig högre, men av anledningar jag nämnt innan plus några som snart kommer, är den klart bättre än etta och två.

Dessutom stod det typ i båda intervjuerna att det var riktigt värdelösa försök till humor som misslyckades. Okej, visst sov jag dåligt inatt, men jag skrattade vid nästan alla såna "värdelösa" försök - de var ju kul ju! Visst, vissa saker var väl lite väl krystade, men hey, i jämförelse med komediseriern jag nämnde tidigare så var det här ju rena Vänner-avsnittet.

Hmm, så vad ska man sammanfatta med? Josh Hartnett fick mig att tänka på Sidde (internhumor, för er som inte är bevandrade i MAT-gänget), fast på ett positivt sätt, Harrison var självklart assnygg (skulle 61 vara en gammalt?), och, tja... den var fan underhållande. Och som min bror just upplyste mig om, vad mer ska man egentligen kräva av en film?

That's enough of that shit.

Sunday, August 26, 2007

Clintan + Harrison = sant?

Efter en mindre renovering i favoriterna till följd av datorbyte beslutade jag återigen att försöka hålla mig uppdaterad på fler än tre bloggar: med Indianajones.de som hemsida började jag därför leta runt efter rykten om Indy 4 och hittade ett som i stort sett fick mig att gråta av lycka:

Clint Eastwood ska vara med. Okej, det var ungefär 20% chans att det är sant, vilket är litet, men bara tanken gör mig helt absurt lycklig - vet ni hur länge jag drömt om att se Harrison och Clintan i samma film? Jag tänker inte säga några datum: men det är länge.

Även om ryktet antagligen inte är mer än ett rykte så kan man ju inte annat säga än att det made my day. Jag ska hålla mig uppdaterad på den här fronten, trust me.

That's enough of that shit.
 

blogger templates | Blogger